Rozšířené hledání
|
Katalog
|
|
|
|
Všechny zde uvedené ceny jsou včetně DPH.
Nevíte si rady s výběrem? Napište nám - rádi Vám pomůžeme.
Ceny nezahrnují náklady na dodání.
|
|
Obchodní podmínky internetového
obchodu adz.cz
dle nového občanského zákoníku platného od 1.1.2014
1. Kontaktní údaje -
prodávající
adz.cz - zdravotnická
technika
Jindřich DAMAŠEK
V Olšinách 75, 100 00 Praha 10
IČO:
71560637
DIČ: CZ7803070484
Zapsaná u Úřadu městské
části Praha 10
OŽI/U20154/2005/Jo ze dne 1.11.2005.
Tel.: 603 338 521,
Tel.: 246 097 029,
Fax: 246 037 702
www.adz.cz
info @ adz.cz
2. Základní
informace
-
Informace o zboží a ceně uváděné prodávajícím jsou závazné s výjimkou
zjevné chyby. Ceny jsou prezentovány včetně všech daní (např. DPH) a
poplatků, kromě nákladů na doručení zboží.
-
Informace o přijímaných způsobech platby jsou uvedeny
zde.
Prodávající nepožaduje žádné poplatky v závislosti na způsobu platby.
-
Přijetí nabídky s dodatkem nebo odchylkou není přijetím nabídky.
-
Potvrzení obsahu smlouvy uzavřené v jiné než písemné formě, které
vykazuje odchylky od skutečně ujednaného obsahu smlouvy, nemá právní
účinky.
-
Převzetí nevyžádaného plnění ze strany kupujícího neznamená přijetí
nabídky.
3. Doručování zboží
-
Prodávající dodá zboží kupujícímu kompletní, nejpozději do 15 dnů od
potvrzení objednávky, pokud u jednotlivého zboží neuvádí jinou lhůtu k
dodání. Je-li u zboží uvedeno „skladem“, prodávající zboží odešle
nejpozději do dvou pracovních dnů. Kupující je povinen zboží převzít a
zaplatit. Kupujícímu se doporučuje, aby si zboží při převzetí co
nejdříve překontroloval.
-
Doklady ke zboží, zejména daňový doklad, potvrzení a certifikáty,
odešle prodávající kupujícímu ihned po převzetí zboží, nejpozději do
dvou dnů od převzetí zboží spotřebitelem, pokud nebyly zaslány
společně se zbožím.
-
Požádá-li o to kupující, potvrdí mu prodávající v písemné formě, v
jakém rozsahu a po jakou dobu trvají jeho povinnosti z vadného plnění
a jakým způsobem může kupující práva z nich uplatnit.
-
Cena a způsob doručení (informace
ke stažení zde).
-
Nepřevezme-li kupující zboží v dohodnuté době porušením své
povinnosti, je povinen prodávajícímu zaplatit poplatek za uskladnění
za každý den prodlení ve výši 10,- Kč, maximálně však 300,- Kč.
Prodávající je oprávněn poté, co kupujícího prokazatelně e-mailem
upozorní a poskytne mu novou přiměřenou lhůtu pro převzetí, zboží
vhodným způsobem prodat. Náklady na uskladnění a náklady marného
dodání zboží z důvodu nedostatku součinnosti na straně kupujícího v
nezbytně nutné výši je prodejce oprávněn vůči kupujícímu započíst na
výtěžek prodeje.
4. Zrušení objednávky a
odstoupení od smlouvy
-
Kupující může odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží nebo
poslední části dodávky, a to bez ohledu na způsob převzetí zboží či
provedení platby. Uvedená lhůta je určena k tomu, aby se kupující v
přiměřeném rozsahu seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží.
-
Kupující je oprávněn od smlouvy odstoupit i kdykoliv před dodáním
zboží.
-
Odstoupení od smlouvy kupující prodávajícímu zašle nebo předá ve 14
denní lhůtě. Kupující nemusí uvádět důvod, pro který od smlouvy
odstupuje. Pro usnadnění komunikace je vhodné v odstoupení uvést datum
nákupu či číslo smlouvy/prodejního dokladu, bankovní spojení a zvolený
způsob vrácení zboží.
-
Prodávající je povinen kupujícímu vrátit částku plně odpovídající ceně
zboží a zaplaceným nákladům na jeho dodání do 14 dnů od odstoupení od
smlouvy, a to stejným způsobem, jakým platbu od kupujícího přijal.
Nabízí-li prodejce v rámci určitého způsobu dodání zboží několik
možností, je povinen kupujícímu nahradit nejlevnější z nich.
Nejpozději ve stejné lhůtě je kupující povinen prodávajícímu zaslat
nebo předat zakoupené zboží. Zboží by mělo být vráceno prodávajícímu
(ne na dobírku) kompletní, nejlépe v původním obalu, nesmí jevit
známky opotřebení či poškození. Náklady vrácení zboží nese kupující.
-
Je-li vrácené zboží poškozeno porušením povinností kupujícího, je
prodávající oprávněn vůči kupujícímu uplatnit nárok na náhradu snížení
hodnoty zboží a započíst jej na vracenou částku.
-
Výjimky: Právo na odstoupení od smlouvy nelze uplatnit u
smluv o poskytování služeb za podmínky, že k plnění došlo s
předchozím výslovným souhlasem kupujícího před uplynutím lhůty pro
odstoupení od smlouvy; dále u smluv na dodávku služeb nebo zboží,
jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli
prodávajícího; u smluv na dodávku zboží upraveného podle přání
spotřebitele nebo pro jeho osobu, u zboží, které bylo nenávratně
smíseno s jiným zbožím, nebo vyňato z uzavřeného obalu a z
hygienických důvodů je nelze vrátit.
-
Vzor/on-line formulář pro odstoupení od smlouvy je dostupný zde.
5. Práva a povinnosti z
vadného plnění
-
Jakost při převzetí
-
Pokud má převzaté zboží nedostatky (např. nemá sjednané nebo oprávněně
očekávané vlastnosti, nehodí se k obvyklému nebo sjednanému účelu,
není kompletní, neodpovídá jeho množství, míra, hmotnost, nebo jakost
neodpovídá jiným zákonným, smluvním parametrům), jedná se o vady
zboží, za které prodávající odpovídá.
-
Kupující může u prodávajícího uplatnit nejpozději do dvou let od
převzetí zboží podle svého požadavku nárok na
bezplatné odstranění vady
nebo
na přiměřenou slevu z ceny;
není-li to povaze vady neúměrné (zejména nelze-li vadu odstranit bez
zbytečného odkladu), lze uplatnit požadavek na
dodání nové věci bez vad
nebo
nové součásti bez vad,
týká-li se vada pouze této součásti.
-
Není-li oprava nebo výměna zboží možná, na základě
odstoupení od smlouvy
může kupující požadovat vrácení kupní ceny v plné výši.
-
Během šesti měsíců od převzetí zboží se předpokládá, že vada zboží
existovala již při převzetí zboží.
-
Prodávající není povinen nároku kupujícího vyhovět, pokud prokáže, že
kupující před převzetím o vadě zboží věděl nebo ji sám způsobil.
-
U použitého zboží prodávající neodpovídá za vady odpovídající míře
dosavadního používání nebo opotřebení. U věcí prodávaných za nižší
cenu prodávající neodpovídá za vadu, pro kterou byla nižší cena
sjednána. Místo práva na výměnu má kupující v těchto případech právo
na přiměřenou slevu.
-
Zákonná práva z vad
-
Prodávající odpovídá za vady vzniklé po převzetí zboží v 24 měsíční
záruční době nebo v době použitelnosti uvedené v reklamě, na obalu
zboží nebo v připojeném návodu.
-
V této lhůtě může kupující uplatnit reklamaci a podle své volby
požadovat
u vady, která znamená podstatné porušení smlouvy
(bez ohledu na to, jde-li o vadu odstranitelnou či neodstranitelnou):
-
odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící
věci;
-
bezplatné
odstranění vady opravou;
-
přiměřenou
slevu z kupní ceny; nebo vrácení kupní ceny na základě
odstoupení od smlouvy;
-
Podstatné je takové porušení smlouvy, o němž strana porušující smlouvu
již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana
smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala.
-
U vady, která znamená
nepodstatné porušení smlouvy
(bez ohledu na to, jde-li o vadu odstranitelnou či neodstranitelnou),
má kupující nárok na odstranění vady anebo přiměřenou slevu z kupní
ceny.
-
Vyskytla-li se odstranitelná vada po opravě opakovaně (třetí reklamace
pro stejnou závadu nebo čtvrtá pro odlišné závady) nebo má zboží větší
počet vad (nejméně tři vady současně), může kupující uplatnit právo na
slevu z kupní ceny, výměnu zboží nebo odstoupit od smlouvy.
-
Prodávající neodpovídá za vady vzniklé v důsledku běžného opotřebení
nebo nedodržení návodu k použití. Vzor/on-line formulář pro odstoupení
od smlouvy je dostupný zde.
6. Vyřízení reklamace
-
Kupující je povinen uplatnit reklamaci u prodávajícího nebo osoby
určené k opravě bez zbytečného odkladu od zjištění nedostatku.
Učiní-li tak písemně nebo elektronicky, měl by uvést své kontaktní
údaje, popis závady a požadavek na způsob vyřízení reklamace.
-
Kupující je povinen sdělit prodávajícímu, jaké právo si zvolil při
oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Změna
volby bez souhlasu prodávajícího je možná jen tehdy, žádal-li kupující
opravu vady, která se ukáže být neodstranitelná.
-
Nezvolí-li kupující své právo z podstatného porušení smlouvy včas, má
práva jako při nepodstatném porušení smlouvy.
-
Kupující je povinen prokázat nákup zboží (nejlépe dokladem o koupi).
Lhůta pro vyřízení reklamace běží od předání/doručení zboží
prodávajícímu nebo do místa určeného k opravě. Zboží by mělo být při
přepravě zabaleno ve vhodném obalu, aby nedošlo k jeho poškození, mělo
by být čisté a kompletní.
-
Prodávající je povinen bezodkladně, nejpozději do tří pracovních dnů,
rozhodnout o reklamaci, případně o tom, že je k rozhodnutí potřebné
odborné posouzení. Informaci o nutnosti odborného posouzení kupujícímu
v této lhůtě sdělí. Reklamaci, včetně odstranění vady, prodávající
vyřídí bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od jejího
uplatnění, pokud se s kupujícím písemně nedohodnou na delší lhůtě. Po
uplynutí této lhůty má kupující stejná práva, jako by se jednalo o
podstatné porušení smlouvy.
-
Odmítne-li prodávající odstranit vadu věci, může kupující požadovat
přiměřenou slevu z ceny nebo odstoupit od smlouvy.
-
Záruka za jakost se prodlužuje o dobu od uplatnění reklamace do jejího
vyřízení nebo do doby, kdy byl kupující povinen si věc vyzvednout.
Dojde-li k výměně zboží nebo jeho části, uplatní se odpovědnost
prodávajícího jako by šlo o koupi nového zboží nebo jeho části.
-
Není-li umožněno sledovat stav vyřízení reklamace on-line, zavazuje se
prodávající o vyřízení reklamace kupujícího informovat podle jeho
požadavku e-mailovou zprávou nebo prostřednictvím SMS.
7. Ochrana osobních údajů
-
Kupující souhlasí s tím, aby poskytnuté osobní údaje byly prodávajícím
zpracovávány a uchovávány v souladu se zákonem o ochraně osobních
údajů (č. 101/2000 Sb.) za účelem plnění předmětu smlouvy. Kupující má
právo být informován, jaké údaje o něm prodávající eviduje, a je
oprávněn tyto údaje měnit, případně písemně vyslovit nesouhlas s
jejich zpracováváním. Dozor nad ochranou osobních údajů vykonává Úřad
pro ochranu osobních údajů.
-
Kupující může prodávajícímu sdělit, že chce ukončit zasílání
obchodních sdělení, a to na elektronickou adresu získanou v
souvislosti s plněním smlouvy, aniž by mu tím vznikly jakékoliv
náklady.
-
Prodávající se zavazuje osobní údaje kupujícího neposkytnout jiným
třetím subjektům než smluvnímu dopravci za účelem dodání zboží.
-
Prodávající umožní nákup bez registrace, přičemž údaje
neregistrovaných kupujících využije výhradně k plnění předmětu
smlouvy, nikoliv k marketingovým či obchodním účelům.
8. Řešení sporů
-
Vzájemné spory mezi prodávajícím a kupujícím řeší obecné soudy.
-
Dozor nad dodržováním povinností podle zákona č. 634/1992 Sb., o
ochraně spotřebitele, v platném znění, vykonává Česká obchodní
inspekce (www.coi.cz).
9.
Ostatní
-
Spotřebitelem se rozumí člověk, který na rozdíl od prodávajícího při
uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své podnikatelské činnosti
ani v rámci samostatného výkonu svého povolání.
-
Zpětný odběr elektrozařízení a jiných výrobků.
-
Ostatní zde neuvedené záležitosti se řídí občanským zákoníkem (č.
89/2012 Sb.), zákonem o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.) a dalšími
právními předpisy, ve znění pozdějších právních předpisů.
-
Smlouva a otázky související se řídí českým právem.
-
Změny obchodních podmínek v jiné než oboustranně odsouhlasené písemné
formě jsou vyloučeny.
-
Tyto obchodní podmínky jsou účinné od 1. ledna 2014.
Aktualizováno 7.3.2014
|
|
Novinky
|
|
|
|
Anketa
|
|
|
|
Jazyk
|
|
|
|
Změnit měnu
|
|
Vyberte, prosím, měnu:
|
|